Loopt je hoofd over? Ervaar je stress en kan je moeilijk loslaten of ontspannen? Dan is een individuele ademcoachingsessie misschien wat voor jou.

Individuele ademsessie

Je ademt de hele dag. En meestal helemaal onbewust. Je adem past zich aan aan de situatie waarin je je bevindt, je fysieke inspanning en je gemoedstoestand. Zo kan je in een spannende situatie je adem inhouden of juist een zucht van verlichting slaken als iets gelukt is.

Afhankelijk van je ademfrequentie haal je tussen de 8000 en 36000 keer per dag adem. In stressvolle situaties is je ademfrequentie anders dan wanneer je ontspannen bent. En deze verandering van de ademfrequentie heeft invloed op processen en spierspanning in je lichaam. Sneller ademen zorgt voor meer spierbewegingen en kost meer energie, een verstoorde hormoonhuishouding en de aanmaak van meer adrenaline. Een ademhalingsfrequentie van 16 keer per minuut staat gelijk aan met 20 kilometer per uur tegen de wind in fietsen!

Wanneer Ademcoaching?

Herken je een of meer van onderstaande klachten? Dan kan ademcoaching je helpen.

☆ Niet lekker in je vel zitten;
Stress en burn-out klachten;
☆ Hoge ademhaling;
☆ Pijn in schouders en nek;
☆ Vermoeidheid en slecht slapen;
☆ Zorgen maken;
☆ Paniekaanvallen en hyperventilatie.

Een sessie ademcoaching kan je inzetten als je stress en spanningen ervaart. De adem helpt je vastzittende spanning los te maken en ruimte te maken. Je gaat makkelijker ontspannen en ervaart nieuwe energie.

Ook kan je ademcoaching inzetten als je het gevoel hebt dat er (oude) emoties vast zitten in je lijf die je graag wil opruimen. De adem brengt je op plekken waar onderdrukte emoties en gevoelens zijn weggestopt en ruimt ze op zonder dat je er woorden voor nodig hebt.

Bewust ademen geeft je ook nieuwe inzichten. Je kan een sessie ingaan met een vraagstuk of een wens en gedurende de sessie ga je, zonder dat je daarop stuurt, inzichten en antwoorden krijgen.

individuele ademcoaching

De begeleiding

Als coach begeleid je in het proces van het zelfherstellende vermogen van je lichaam. Door bewust te ademen ga je in contact te komen met jezelf, je gevoel en je lichaam. Ik begeleid je met woorden en raak je aan op acupressuurpunten die de ademhaling ondersteunen. Ik zorg ervoor dat de sessie in alle rust en vertrouwen plaatsvindt zodat jij veilig je ‘ademreis’ kan maken.

De sessie

Een ademsessie duurt ongeveer anderhalf uur. Afhankelijk van wat je graag wil ervaren of bereiken bepalen we samen het doel van de sessie.
De sessie bestaat uit:
☆ een gesprek waarin we samen onderzoeken wat je wil ervaren of bereiken met de ademsessie;
☆ een actief ademdeel waar verschillende ademtechnieken worden gebruikt;
☆ een ontspanningsdeel, waarbij ter versterking van de ontspanning Yoga nidra kan worden ingezet.

Ook een ademanalyse of ‘huiswerkopdrachten’ kunnen onderdeel van de ademsessie zijn.
Kijk hier voor de verschillende technieken die ik gebruik bij een ademsessie.

Wil je meer weten of ervaren of het wat voor je is? Boek dan een kennismakingssessie. In deze sessie leg ik je uit wat een sessie inhoudt, welke methoden ik gebruik en kan je het ook meteen ervaren.

Praktische informatie

☆ De ademsessie is altijd maatwerk;
☆ Trek makkelijk zittende kleren aan, liefst sportkleding. Neem lekker warme sokken mee en eventueel een trui of vest;
☆ Je ligt tijdens de sessie;
☆ Er zijn dekentjes en kussentjes aanwezig. Maar misschien wil je een dekentje of een hoofdkussen meenemen. Dat kan ook;
☆ Eet geen zware maaltijd vlak voor de ademsessie.

Meer informatie of een sessie boeken? Bel of mail via Contact

Situaties waarin het doen van ademwerk wordt afgeraden zijn zwangerschap, medische behandelingen (net geopereerd, je hebt bijvoorbeeld glaucoom, hartklachten of hersenbloeding (gehad)), behandeling voor psychische klachten zoals depressie, schizofrenie, psychose, epilepsie of verslaving aan psychoactieve middelen, zowel soft- als harddrugs.



Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten